Professional Reflection Oriented Focus on
Inquiry-based Learning and Education through Science
| Acasă | Despre | Echipa | Program formare | Reţea şcolară | Diseminare |

Matrice de produse - Seria 2

Nr.Numele modulului
Module Name
ClasaNumele profesoruluiŞcoalaProdusele finale
1. Ochiul uman - cel mai remarcabil instrument optic
The human eye - the most remarkable optical instrument
IX Albu Nicoleta Dorina Liceul Teoretic “Radu Vlădescu”, Pătârlagele, jud. Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
2. Ce conţin oasele?
What do the bones contain?
VII Băjan Emilia Liceul Teoretic “Radu Vlădescu”, Pătârlagele, jud. Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
3. Coloranţi naturali şi sintetici
Natural and synthetic dyes
XII Biro Claudia Grupul Şcolar “Costin Neniţescu”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
4. Ozonul - prieten sau duşman?
The ozone - friend or enemy?
XI Borcan Constantin Liceul Teoretic “Ştefan cel Mare”, Râmnicu Sărat Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
5. Este apa izvorul vieții?
Is the water the source of life?
VIII Buligan Rodica Nela Școala Gimnazială, Plosca, jud. Teleorman Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
6. Nutriția și digestia
Nutrition and digestion
VII Ceapă Ioana Viorica Şcoala Gimnazială, Bujoru, jud. Teleorman Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
7. Arca lui Eon - exploratorii spaţiali
Eon’s ark - the spatial explorers
VII-VIII Chiriacescu Bogdan Liceul Teoretic “Nicolae Iorga”, Nehoiu Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
8. Există efect de piramidă?
Is there any pyramid effect?
XI Chiriacescu Fabiola Sanda Liceul Teoretic “Nicolae Iorga”, Nehoiu Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
9. Materiale care asigură protecţia termică contribuie şi la izolarea fonică
Materials that ensure the thermal protection and contribute to the phonic insulation
XI Cocor Rozalia Colegiul Naţional “Mihai Eminescu”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
10. O minte sănătoasă într-un corp sănătos. Ce știm despre elementele chimice și apa din corpul uman?
A healthy mind in a healthy body. What do we know about the chemical elements and water from the body?
VII Constanda Frosa Şcoala Gimnazială, Năsturelu, jud. Teleorman Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
11. Care este motorul viitorului?
What is the engine of the future?
VIII Constantinescu Florica Şcoala Gimnazială, Vulcana Pandele, jud. Dâmbovița Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
12. Viaţa într-o lume a tentaţiilor dulci
Living in a world of sweet temptations
X Crestează Mădălina Camelia Liceul Tehnologic “Dimitrie Filipescu”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
13. Este energia solară o energie a viitorului?
Is the solar energy a future one?
VIII Deaconu Laura Cerasela Şcoala Gimnazială “Şerban Cioculescu”, Găeşti Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
14. Cum se formează imaginile tridimensionale?
How are the three-dimensional images formed?
VII Diaconescu Cristina Seminarul Teologic Ortodox “Sfântul Ioan Gură de Aur”, Târgovişte Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
15. Cât de periculoase sunt razele X? Cât sunt de nocive radiografiile şi câte ai voie să faci?
How dangerous are the X-rays? What are the harmful X-rays and how much should we be exposed?
XII Dobre Marilena Carmen Grupul Şcolar “Costin Neniţescu”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
16. Curentul electric - prieten sau duşman?
The electricity - friend or enemy?
VIII Georgescu Emilia Şcoala Gimnazială “Dora Dalles”, Bucşani, jud. Dâmbovița Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
17. Interacţiunea radiaţiilor cu materia vie - putem vedea prin materiale opace?
The interaction of radiation with the living matter - can we see through opaque materials?
XII Georgescu Gheorghe Liceul Tehnologic “Nicolae Mihăescu”, Târgovişte Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
18. Sunetul. Cum ajunge muzica la creier?
The sound. How does music “arrive” to the brain?
VII Georgescu Simona Seminarul Teologic Ortodox “Sfântul Ioan Gură de Aur”, Târgovişte Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
19. Performanța sportivă se obține prin exercițiu zilnic? Sănătatea… mișcării!
Can the athletic performance be reached by daily exercise? The health of... movement!
VII Gușă Petruța Felicia Școala Gimnazială, Plosca, jud. Teleorman Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
20. Afectează câmpul electromagnetic corpul uman?
Does the electromagnetic field affect the human body?
XI-XII Harabagiu Cornelia Anca Colegiul Naţional “Bogdan Petriceicu Haşdeu”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
21. Există viaţă pe Marte?
Is there any life on Mars?
XI Ilie Dănuţ Grupul Şcolar “Costin Neniţescu”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
22. Lentile. Construcții grafice de imagini în lentile. Ochiul. Defecte de vedere.
Lenses. Image graphic constructions in lenses. The eye. The impaired vision.
IX Ilie Eugenia Liceul Tehnologic Drăgănești Vlașca, jud. Teleorman Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
23. Ce este încălzirea globală?
What is the global warming?
IX Ilie Lăcrămioara Marinela Liceul cu Program Sportiv “Iolanda Balaş Söter”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
24. Cum putem opri infecţiile din organism? Acţiunea oxidativă a compuşilor organici asupra organismului
How can we stop the infections appeared in the body? The oxidative action of the organic compounds on the body.
XI Linţă Ionelia Grupul Şcolar “Costin Neniţescu”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
25. Apa - izvorul vieții
Water - The source of life
VIII Marfon Ion Şcoala Gimnazială, Frăsinet, jud. Teleorman Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
26. Fumatul - un factor de autodistrugere?
Smoking - a factor of self-destruction?
VIII Marinescu Eugenia Şcoala Gimnazială nr. 1, Mîrzănești, jud. Teleorman Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
27. Apa - Substanţa vieţii
Water - The substance of life
VIII Mateescu Marcela Şcoala Gimnazială “Dora Dalles”, Bucşani, jud. Dâmbovița Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
28. Ar putea exista viaţă fără metale?
Could there be life without metals?
VIII Matei Nicoleta Otilia Şcoala Gimnazială, Nucet, jud. Dâmbovița Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
29. De ce uneori nu vedem toţi la fel?
Why sometimes we do not see in the same way?
IX Olteanu Cristina Liceul Tehnologic de Meserii şi Servicii, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
30. De ce este importantă apa pe Terra?
Why is the water on the Earth so important?
VIII Olteanu Mariana Steluţa Liceul Tehnologic, Lopătari, jud. Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
31. Algele - sursă naturală de pigmenţi. Pot fi colorate materialele folosind pigmenţii naturali obţinuţi din alge?
The algae - a natural source of pigments. Can be materials colored using natural pigments made from algae?
IX-XI Pascu Georgeta Grupul Şcolar “Costin Neniţescu”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
32. Trăim într-un oraş zgomotos?
Do we live in a noisy city?
XI Pătraşcu Adelaida Colegiul Naţional “Nicolae Titulescu”, Pucioasa Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului Anexe
33. De ce nu văd cu ochelarii colegului?
Why don’t we see with the colleague’s glasses?
VII Perţea Cristina Nicoleta Şcoala Gimnazială “Înv. Clemenţa Beşchea”, Căpăţâneşti, jud. Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
34. Cine eşti dumneata, domnule Cuarţ?
Who are you, Mr. Quartz?
VIII Petre Mirela Şcoala Gimnazială, Nucet, jud. Dâmbovița Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
35. Săpunul - prieten sau dușman?
The soap - friend or enemy?
VIII Picioruș Georgeta Şcoala Gimnazială, Orbeasca, jud. Teleorman Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
36. Hrana ta corespunzătoare reprezintă adevăratul tău medicament?
Does your right food represent your real proper medication?
IX-X Pisău Florentina Liceul Tehnologic de Meserii şi Servicii, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
37. Aluminiul - “criminalul” nostru tăcut?
The aluminum - our silent “killer”?
X Popescu Alina Liceul Teoretic “Mihai Viteazul”, Vişina, jud. Dâmbovița Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
38. Energia eoliană - o soluție la criza energetică?
The wind energy - a solution to the energy crisis?
XI Răceanu Felicia Liceul Tehnologic “Emil Racoviță”, Roșiorii de Vede Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
39. Energia solară - o soluție pentru viitor?
The solar energy - a solution for the future?
XI Răceanu Șerban Colegiul Național “Anastasescu”, Roșiorii de Vede Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
40. Pot trăi plantele fără lumină? Fotosinteza - legătura între Pământ și Soare
Can the plants live without light? The photosynthesis - the link between the Earth and the Sun
V-VIII Robu Alexandrina Colegiul Tehnic “Anghel Saligny”, Roșiorii de Vede Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
41. Ochiul
The eye
X Rotaru Corina Elena Liceul Tehnologic “Nicolae Balcescu”, Alexandria Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
42. Omul - în echilibru sau în dezechilibru cu natura?
The human being - in balance or imbalance with the nature?
VIII Săvescu Cornelia Mariana Şcoala Gimnazială “Tudor Vladimirescu”, Târgovişte Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
43. Instrumente optice. Ochiul în lumea culorilor
Optical instruments. The eye in the colors world
IX Sîngeorzan Mioara Liceul de Arte “Margareta Sterian”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
44. Cum ne purificăm organismul? Micronutrienţi pentru o sănătate bună şi o funcţionare normală a organismului
How do we purify our bodies? Some micronutrients for a good health and normal functioning of the body
VIII, XII Stan Claudia Elena Liceul Teoretic “Radu Vlădescu”, Pătârlagele, jud. Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
45. Afecțiunile vederii - când și de ce avem nevoie de ochelari?
The vision disorders - do we need glasses? When and why?
VII Stanciu Florin Şcoala Gimnazială nr. 7, Alexandria Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
46. Ce este chemoluminiscenţa?
What is the chemiluminescence?
XII Stoica Cristiana Colegiul Naţional “Mihai Eminescu”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
47. Oferta de sănătate a naturii - coșul cu vitamine!
The nature health offer - the basket with vitamins!
VII Trăilă Cornelia Şcoala Gimnazială nr. 5, Alexandria Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
48. Poluarea sonoră. Zgomotele din viaţa noastră
The noise. The sounds around us
XI Trandafir Marius Vasile Liceul Tehnologic “Goga Ionescu”, Titu Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
49. Omul - mecanism simplu? Sistemul osos
The human being - a simple mechanism? The skeleton
VII Tudose Veronica Carmen Liceul de Arte “Margareta Sterian”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
50. Apa miracolul vieţii. Dacă dispare apa, dispare viaţa?
The water as a miracle of life. If the water disappears, this will kill the life?
VIII Văduva Gabriela Şcoala Gimnazială, Mătăsaru, jud. Dâmbovița Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
51. Unde sunt pădurile... de lângă noi?
Where are the forests... next to us?
VIII Vătavu Adela Şcoala Gimnazială “Panait Georgescu”, Dobra Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului Anexa
52. Pot fi reacţiile redox surse de curent electric?
Can be the redox reactions sources of electricity?
IX Voicu Maria Liceul Tehnologic “Henri Coandă”, Buzău Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
53. Acizii - prieteni sau duşmani?
The acids - friends or enemies?
VIII Vremăroiu Norica Şcoala Gimnazială nr. 4, Moreni Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului
54. Tutunul - drog sau plăcere?
Tobacco - drug or pleasure?
VII Zaharia Mariana Şcoala Gimnazială “Mihai Viteazul”, Alexandria Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului

Nr.Numele modulului
Module Name
ClasaNumele profesoruluiŞcoalaProdusele finale
55. Ochiul uman cel mai remarcabil instrument optic?
The human eye most remarkable optical instrument?
IX Brătucu Mariana Liceul Teoretic "Radu Vlădescu", Pătârlagele Introducere
Activităţile pentru elevi
Ghidul profesorului
Evaluare
Notiţele profesorului